Futbol Sala

Història de la secció de Futbol Sala

Neix la secció al Club Gimnàstic
La temporada 1995-1996, degut a la mancança de recursos econòmics el Club Futbol Sala Reusenc va descendir de categoria jugant a Nacional B. Al mes de juny de l’any 1997 es quan va sorgir la possibilitat que el Gimnàstic compres la plaça al club reusenc. Els encarregats de tirar el projecte endavant foren Xavier Rioné i Àngel Álvarez. El nou equip grana tan sols va mantenir quatre jugadors del bloc reusenc. La temporada, 1997-98, el Club Gimnàstic va constituir oficialment la secció.

Excl•lent estrena

L’equip va assolir la tercera posició de Primera Nacional B. En aquella temporada el Gimnàstic va jugar-se l’ascens en la darrera jornada però la mala fortuna va fer que no pugues guanyar el matx.Problemes interns de la secció fruit d’una estructura poc organitzativa i seriosa provoca que l’any 1999 la Junta Directiva decideixi prescindir del futbol sala.

Reedició de la secció

L’any 2002, Enric Batista, recostitueix la secció amb la creació de dos equips base, creant-se així l’Escola Base de Futbol Sala. És gràcies a ell l’embranzida d’aquesta segona etapa.. Des d’aleshores el principal esforç de la secció s’ha centrat en la difusió del futbol sala i captació de joves jugadors pels equips base. A finals de Juny de 2002 la Junta del Club presidida per Josep Maria Andreu decideix recuperar el primer equip sènior de la secció.
Comença l’època dauradaLa temporada 2004/2005 és probablement la millor de l’història de la secció en aconseguir l’equip juvenil l’ascens a la màxima divisió, Primera Divisió Nacional. L’equip és entrenat per Xavier la Torre. L’èxit esportiu representa un punt d’inflexió en l’esport del futbol sala a la provincia de Tarragona.
La temporada 2005/2006 és l’any de la consolidació del projecte basat en la base. El primer equip comença a nodrir-se de jugadors provinents de la pedrera. El mateix equip juvenil és nominat als Premis Eutiches organitzats per l’Ajuntament de la ciutat. Respecte el primer equip acosnegueix un discret 5è lloc.

Canvi de model de l’equip sènior

Les dues següents temporades, 2006/2007 i 2007/2008 la secció entra en una crisi esportiva que s’accentua en l’equip sènior que després d’un bloc de jugadors poc compromesos amb el projecte descendeix, l’any 2008, a Territorial Catalana. L’any 2010 el primer equip de la secció no pot suportar l’esforç econòmic i es retira de la competición. Tarragona és queda, per primera vegada, sense un equip sènior federat en l’esport de futbol sala

Consolidació del la base
L’any 2009 els equips base aconsegueix nous èxits a nivell federatiu que provocant la plena consolidació d’un projecte i un cos tècnic, no professional, entregat a l’esport del futbol sala. A nivell social creix substancialment el nombre de simpatitzans i socis practicants. La temporada 2010/2011, la secció recupera el seu equip sènior en categoria federada d’àmbit provincial. La temporada 2012-2013 l'equip Aleví i Cadet aconsegueixen l'ascens a Divisió d'Honor, la màxima categòria. Per l'any 2013-2014 l'Aleví, Infantil, Cadet i Juvenil jugaran a Divisió d'Honor.

Actualitat

Ara amteix la secció es troba en una fase de regeneració. Amb únicament un equip a Divisió d'Honor, la resta es troben a Primera Divisió competint en l'àmbit tarragoní. Tot i això la secció ha pogut sumar dos nous equips a aaquest projecte: l'infantil B i el sènior. L'any que ve, es pretén seguir amb el creixement d'aquesta per oferir a la majoria de joves l'oportunitat de poder gaudir i aprendre del futbol sala en un ambient sa i educat.