Tennis taula

El tennis taula va néixer a la meitat del segle XIXperò fins al 1912, en què s’hi va introduir la pilota lleugera de cel·luloide i la raqueta de fusta es va revestir amb gomal’esport no va aconseguir espectacularitatL´any 1926 es va convocar el I Campionat del Món a Londres ,amb la participació d’una dotzena de països.

PRIMERA ETAPA

La primera referència federada del tennis taula a la ciutat de Tarragona se situa el desembre de 1939, quan Miquel Sánchez ,Juan Juncosa i Jordi Comas en van instal·lar una taula al local del Gimnàstic a la Rambla Nova que va durar fins al 1943. D’aquesta primera època destaquen, juntament amb els fundadors, Eduardo Telesforo ,Vicente Valero, Josep Roqué Tarragó , Josep M.Hugas i Ramon Duch. L’equip sènior va arribar a militar a Tercera Categoria Catalana. Però la manca de taules de joc i la poca atenció que se li dispensava van fer que no pogués arrelar.

SEGONA ETAPA

L’any 1955 la secció es va tornar a refer disputant un torneig a la congregació Mariana. Després en un altre torneig   van sobresortir diversos jugadors: Santandreu i Enric Aguilar i Telmo Bufarull, que junt amb Jordi Comas van formar l’equip que va disputar la final de quarta categoria contra F.J Vilanueva. La secció es va desfer l’any 1960.

TERCERA ETAPA

Però en aquests anys també s’hi jugava a la Congregació Mariana (a la Rambla Vella), on van destacar Camins, Campabadal, Rimbau, Plana, A.Vallverdú i Angel Vicient. L’any 1967 mossèn Joan Serra va crear el Club Llorito, que jugava al Seminari i va treure un bon grapat de jugadors, tal com havia fet a Alforja uns anys abans.

En categoria femenina van sortir jugadores que van arribar a la categoria estatal :Anna Fort , Núria Parisi, Elena Rión , Beatriz López, Natàlia Llima, Magda Veciana , que van configurar el millor equip femení de tots els temps a la ciutat, i en masculí: Jordi i Daniel Verdejo, Gregorio Sánchez, Cristóbal Muñoz, Josep Àvila , el cambrilenc Josep Pajuelo, Josep Rabassó i Carlos Roig.

Els equips de Tarragona que van prendre part en les fases finals del Campionat d´Espanya van assolir sempre molt bones posicions i la ciutat va disposar d’un alt nivell de tennis taula .Un dels locals més emblemàtics era el carrer Escultor Verderol  , a l’antic Auxilio Social.

Durant vuit anys hi havia el rovell de l’ou. L’any 1981 l’equip format per Sánchez, Àvila, Roig i Muñoz va fer el tercer lloc a la Lliga Nacional de Primera Divisió.

Al començament dels anys vuitanta van coincidir a la ciutat quatre equips de tennis taula :Gimnàstic, TTT(Tennis Taula Tarragona), Intercol·legial Club Maginet, que jugava al carrer Soler. L´any 1984 mossèn Serra va aconseguir que els Campionats d’Espanya se celebressin a Tarragona.

1983 - Mossèn Serra, Quico Roig ,Josep Àvila, Josep Pajuelo, Gregorio Sánchez i Alfonso Muñoz.

Un dels millors equips de tennis taula (1983) Mossèn Serra, Quico Roig ,Josep Àvila, Josep Pajuelo, Gregorio Sánchez i Alfonso Muñoz.

En el Campionat Provincial per equips van quedar en les següents posicions:

Primer el Reus Deportiu ,segon el Maginet i el Gimnàstic es trobava en la quarta posició. En el campionat individual masculí va destacar Gregorio Sánchez del TT Nàstic en segona posició tercer Agustí Sánchez del Maginet i Josep Pajuelo en cinquena posició del TT Nàstic.

En el Campionat per parelles Carles Roig/Gregorio Sánchez en primera posició del Club Gimnàstic. L’equip Juvenil del Nàstic es va proclamar guanyador i en infantil masculí estava com a guanyador el Club TT Maginet i el Nàstic TT com a segon classificat.

QUARTA ETAPA

La secció del Gimnàstic es va quedar sense local el 1985 perquè començava l’enderrocament de l’antic edifici de l´Auxilio Social, la seu provisional. Aleshores es va veure obligat  a renunciar a la disputa de les lligues corresponents a les diferents categories assolides. Mossèn Joan Serra va oferir al Club Natació Tarraco la possibilitat de crear la secció de tennis taula i van habilitar el local sobre la piscina coberta .Tots el jugadors del Nàstic van passar a ser del Tarraco.

Com que el Club Maginet no podia mantenir la secció de tennis taula , el delegat, Vicenç López, es va posar en contacte amb el president del Nàstic, Antoni Vallverdú, exjugador de tennis taula ,i va decidir ubicar la secció sota el gol sud de l’estadi. Entre els jugadors del Maginet i els que es van quedar del Nàstic, van organitzar els equips.

En aquest any el Nàstic havia aconseguit un equip a 1 Lliga Nacional i el Club Maginet un equip a la 2 Lliga Nacional.

1985 - Mossèn Joan Serra, Gregorio Sánchez i Alfonso.
Un altre dels millors equips de Tarragona; Mossèn Joan Serra,Gregorio Sánchez i Alfonso.

En el Campionat Provincial per equips el Gimnàstic va aconseguir quedar campió .El campionat provincial individual superprimera encapçalat per Josep Pajuelo ara jugador del Cambrils Oleastrum, que anava seguit de Joaquim Miracle del Maginet entre d’altres .I per parelles va destacar en primera posició Agustí Sànchez/Josep Mª Bernat del Maginet i segons estaven els jugadors del Nàstic Gregori Sánchez/JJ Aguilar.En la lliga Juvenil el Nàstic es trobava en segona posició mentre que en la categoria infantil es trobava primer.

En el 1986/87 el equip de Lliga Nacional primera es manté en la categoria, i aconsegueix arribar un equip femení a la primera divisió Estatal.

En el Campionat provincial per equips el guanya el CTT Oleastrum mentre que el Club Gimnàstic es troba en segona posició i el Maginet en tercera.

En individual superprimera estava encapçalat per J. Pajuelo del CTT Oleastrum i del Gimnàstic destacava Joaquim Miracle que es trobava en tercera posició.

Tant en Juvenil com en Infantil l’equip del Nàstic es trobava en la primera posició. En el campionat per parelles no hi va haver participació per part del Gimnàstic.