Tennis

Història de la secció de tennis

Creació de la secció

Va ser l'any 1915 quan va ser introduït el tennis dins del Club Gimnàstic per D. Lluís Bonet, en els seus terrenys. Al començament tenia uns 40 socis provinents de les famílies mes distingides de la ciutat. Va ser al carrer Estanislau Figueres on es van fer les primeres pistes .

L'any 1922, a l'avinguda Catalunya es van inaugurar noves pistes. L'activitat social va augmentar fins l'any 1930. Va haver-hi competicions i exhibicions, entre els participants: El Club de Tennis Barcelona.

L'any 1939 va experimentar una nova pujada, i importants jugadors espanyols van participar als campionats que el Club organitzà. L'any 1942, Jaume Bartolí i Lluís Carles juguen a Tarragona. En Pere Masip pren part en el “ Trofeu Agustí Pujol “quan era campió d'Espanya.

Dissolució de la secció i creació d'un nou club:
L'any 1952, la secció de tennis problemes amb la resta de seccions del Club Gimnàstic i s'independitza econòmicament i, a causa del replanteig social, a l'any 1956 aquesta secció desapareix temporalment, per culpa en bona part de la crisi econòmica. Es van vendre les instal•lacions del tennis, que eren les pistes, el xalet on hi havia els vestidors i la llar del conserge del Club. Aquests terrenys van ser adquirits pels mateixos socis de la secció per un import de 380.000 Ptes., d'aquesta manera es va constituir el “ Club Tennis Tarragona “ actualment instal•lat a Cala Romana.

Reeneix el tennis al Gimnastic:
Es podria considerar “ era moderna “ a partir de que el Club Gimnàstic es va desplaçar a la Partida de la Budallera –el lloc actual- amb la construcció del nou camp de futbol i altres seccions. Era President del Club D.José Luís Calderón. La nostra secció de tennis va començar amb 5 pistes de tennis i uns vestidors. El President d'aquesta secció va ser Antoni Fortuny fins l'any 1982, quan va se rellevat pel soci Rafael Cuevas amb el suport de 5 membres més a la seva Junta . Quan aquesta junta dimití, es constituí en absència de candidats, una junta gestora, en aquell moment presidia el club Gimnàstic el Sr, Antoni Vallverdú. La secció es va quedar durant uns mesos sense presidència. Posteriorment entrà en qualitat de Delegat de la Secció el soci Antonio Cornejo. Serà al llarg del seu mandat quan es construeixen uns nous vestuaris.

L'any 1972 la secció al voltant de 700 socis. La Junta de la secció veu amb bons ulls aquest creixement i es fan noves pistes i un ampli local social, amb bar inclòs, que permet una bona atenció al soci.

Consolidació d'un model:
Un cop acabat el mandat de la Junta Gestora que s'havia format, va agafar el comandament de la secció com a President , el soci Antoni Cornejo al llarg de vuit anys . Diego Flores el va substituir durant un espai de 3 mesos. Després va agafar el relleu l'Antoni Cirugeda, qui amb bon criteri ha sabut portar endavant la creació d'una piscina i una pista de padel, gràcies a l'aportació dels socis. Ha engegat moltes activitats dins la secció, com el grup excursionista Xino-Xano i també la reorganització dels Opens de Tennis per Setmana Santa, amb un gran èxit de participació. La sòcia Isabel Guinartés li agafa el relleu fins l'any 2010.